Jeszcze kilka lat temu wspomnienie o diecie



Jeszcze kilka lat temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która eliminuje wszystkie produkty nabiałowe i inne odzwierzęce, wywołuje przeważnie wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet włączanie w swoją dietę więcej pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawą stanu zdrowia i oczyszczeniem ciała. Badania wykazały, że zminimalizowanie ilości produktów pochodzenia zwierzęcego i jedzenie większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion skutkuje zmniejszonym ryzykiem wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Ponadto, gdy w grę wchodzi redukcja wagi okazuje się, że dieta wegańska jest doskonała ze względu na potrawy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, wywołują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie wzrasta procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona modna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Duża ilość osób zadaje sobie pytanie, czy dieta wegańska jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę wegańską zyskuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale też przed osobami stosującymi dietę istnieje szereg wyzwań. Ogromnym plusem diety wegańskiej jest przede wszystkim spadek wagi. Badania naukowe zapewniają, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób pragnących schudnąć powoduje zwiększony ubytek masy, w trakcie okresu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. Eksperci twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Co więcej jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone szeregiem badań, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Osoby na diecie wegańskiej mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli tych ciężkich chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają posiłki roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc zminimalizować ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to eksperymenty naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają znacznie zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania nasuwają stwierdzenie, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko raka gruczołu krokowego i okrężnicy. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i przyczynia się do poprawy funkcjonowania organizmu, który nie jest obciążony przez niezdrowe tłuszcze zwierzęce. Komplikacją dla osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie mają w swojej karcie dania wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niejednego może być znaczną niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do analizowania etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają zamaskowane składniki https://biznescentrum24.pl zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać inicjatywą przy przyrządzaniu posiłków, aby dieta nie była nudna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być prowadzone w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie brakowało niezbędnych witamin i innych składników żywieniowych, w tym kwasów omega.


Copyright © 2018 dieta oczyszczająca